Fri fragt over 399.- Landsdækkende bytteservice, 30 dages returret
  • 30 dages returret & Fri fragt over 399.-
  • Flest brands & Lansdækkende bytteservice
  • Top service!
Søg
Kundeservice: 55 7373 75

Handelsbetingelser

Hos Guldsmedborup.dk bruger vi altid forsendelse med Track & Trace

 

Din tryghed er meget vigtig for os derfor bliver alt sendt som pakker med Track & Trace således at pakken altid kan spores, når der er tale om dyre varer vælger vi ofte at sende pakken som værdi forsendelse, uden meromkostning for dig / kunden.

Betaling med kreditkort eller fordel over 12 måneder med Viabill

Alle priser er inkl. moms.

På Guldsmedborup.dk kan der betales med dankort, visa og mastercard. Du kan også betale med ViaBill. Læs mere her.

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra www.guldsmedborup.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Levering

Leveringstiden er 1-2 dage med/eller uden levering til adressen eller med GLS til pakkeshop/firma.

Der er gratis fragt (gælder kun i Danmark, Grønland og Færøerne undtaget) sendt med GLS til levering firma adresse eller pakkeshop ved køb over 399,-

Afhentning

Hvis du ønsker at afhente varen i butikken, betragtes det som levering af varen, fra det tidspunkt pakken ligger klar til afhentning - og dermed gælder de 30 dages returret fra det tidspunkt, hvor du har fået besked på, at pakken kan afhentes. Har du valgt betaling i butikken, reserveres varen i 72 timer, hvorefter den igen kommer til salg i butikken. Ved afhentning i butik er det et krav for udlevering af varen at der fremvises gyldig legitimation samt det betalingskort, der er anvendt. 

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Du har 30 dages fortrydelsesret, når du handler på Guldsmedborup.dk. Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag du har modtaget din vare. Hvis du fortryder købet og vil have en anden vare, kan du vælge at få byttet varen i en af de butikker, der er med i vores landsdækkende bytteservice. 

Hvis du fortryder købet, skal samtidigt inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives til kontakt@gubo.dk med påførelse af ordrenr. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.  Herefter bedes du sende varen retur til os. Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 30 dage efter du har modtaget varen. Du skal selv afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Ved dyrere varer anbefaler vi at du sender som værdiforsendelse.


Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen. Hvis vi modtager en pakke retur, der ikke er afhentet, vil du blive afkrævet for administrationsgebyr og returfragt i alt kr. 78,-

JULEGAVER købt fra 1. november og frem BYTTES FREM TIL 10. JANUAR, Såfremt du har skrevet, at det er en julegave under bemærkningerne. 

Vær opmærksom på, at vi kun tager imod/ombytter ubrugte varer. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt.  Påføres smykket eller uret ridser, anses det ikke længere for værende ubrugt og er derved blevet værdiforringet.

Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.

I henhold til begrebet "værdiforringelse" forbeholder vi sig ret til at vurdere at et smykke kan være forringet så meget i værdi, ved ibrugtagen, at det kun er selve metallets værdi fratrukket administrations- og fragtomkostninger til firmaet der omsmelter smykket, der kan refunderes. 

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes eller afleveres personligt på nedenstående adresse til:

Guldsmed Borup
Næstved Storcenter
Butik 22
4700 Næstved
att: webshop

Du kan købe et returlabel her.

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. 

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav. Du kan købe et returlabel her.

Brugsanvisninger/Manualer

Manualer til ure forekommer nogen gange ikke på dansk, men bliver som minimum leveret på engelsk. Køber kan ikke rette krav mod Guldsmed Borup om, at disse skal leveres på et andet sprog. Du er altid velkommen til at kontakte vores support, der vil være behjælpelige med at fremskaffe en dansk manual, såfremt dette er muligt.

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

Købelovens mangelregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler på Guldsmedborup.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. Du kan købe et returlabel her. Hvis din reklamation er berettiget, får du naturligvis beløbet refunderet, men dit udlæg skal være dokumenteret og vi dækker ikke udgifter der overstiger kr. 49.- 

Varen sendes til:

Guldsmed Borup
Næstved Storcenter
Butik 22
4700 Næstved
att: webshop

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os

 

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Hvis det konstateres, at din reklamation ikke er berettiget, vil du modtage et tilbud på reparation af din vare. Du skal i så fald være opmærksom på at dine omkostninger til returnering ikke vil blive refunderet.


Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Vi refunderer ikke mere end hvad du kan købe et returlabel hos os til. Du kan købe et returlabel her.

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

For at du kan indgå aftale med os på www.guldsmedborup.dk har vi brug for følgende oplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Guldsmedborup.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Den dataansvarlige for Guldsmedborup.dk har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. Oplysninger afgivet til Guldsmedborup.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos Guldsmedborup.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Guldsmedborup.dk via kontakt@gubo.dk

 

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse på kontakt@gubo.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk) Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her:http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Generelle oplysninger

Guldsmed Borup ApS
Næstved Storcenter
Butik 22
4700 Næstved
email: kontakt@gubo.dk
Tlf. 55737575
Etableringsår: 1980
cvr.nr. 63887528

 

Tillykke med dit nye Smykke/Ur

Inden du tager dit nye smykke / ur i brug, bør du gennemlæse denne produktinformation.

 

Alle smykker/ure vil vise tegn på slitage ved almindeligt brug. Alle typer overflader og finish (blank, mat, hamret o. lign.) vil ændre udseende, som følge af denne slitage. Alle overfladebelægninger (forgyldning, rhodinering, oxydering o. lign.) vil med tiden forsvinde som følge af denne slitage. Graden af denne slitage er bestemt af, hvor meget smykket bliver brugt. Smykket skal anvendes med skyldig hensyntagen til produktets konstruktion. Spinkle, hule og overfladebelagte produkter, tåler kun nænsomt og lejlighedsvis brug. Produkter med sarte materialer (emalje, svarowskikrystal, læder o.lign.) skal ligeledes bruges skånsomt. Kraftige og massive produkter tåler bedre dagligt brug.

Slitage er ikke en reklamationsberettiget fejl eller mangel ved produktet.

 

For at få den længst mulige glæde af dit smykke anbefaler vi:

• at du ikke bærer dit smykke/ur, når du sover, bader, dyrker sport, er ved stranden, laver havearbejde og andre lign. aktiviteter.

• at dit smykke ikke udsættes for parfume, hårlak, bodylotion, solcreme o. lign. produkter med kemisk indhold, der kan påvirke smykkets/urets materialer.

• at du jævnligt får dit smykke/ur efterset og serviceret. Limninger, knuder, dupninger o. lign. vil med tiden blive opløst, og er kun reklamationsberettiget inden for de første 6 mdr, forudsat produktet ikke har været udsat for ovenstående påvirkninger.

 

Skader opstået ved hændeligt uheld (tab, stød, slag, hængt i og lignende) er ikke reklamationsberettiget. Farveændringer på og afsmitning fra metaller, læder og lignenden grundet påvirkning af den individuelle kemiske sammensætning i parfume, creme, sved osv. er helt naturlig og ufarligt. Dette er ikke en reklamationsberettiget fejl eller mangel ved produktet.

 

Ændring i overflade, farve og form

Smykker/ure kan ved brug ændre karakter i overflade, farve og form. En forgyldning/rhodinering er en overfladebelægning,  der med tiden vil slides og ændre udseende. En forgyldning eller rhodinering, der er slidt af ved brug betragtes som slitage og er ikke omfattet af produktgarantien.

 

Emalje, epoxy sten, perler, og diamanter

De fleste sten som anvendes i smykker/ure er enten syntetiske kubiske zirkonia eller krystaller. Sten, diamanter og perler er følsomme overfor kemikalier, slag m.m.

Emalje (som det der forekommer i blandt andet Georg Jensens margueritte smykker) er glas, der er påført overfladen på smykker. Denne tåler ikke slag og stød.

 

Læder

Læder er et naturprodukt, som i lighed med andre naturmaterialer med tiden vil ændre karakter. 

VI GØR HERMED OPMÆRKSOM PÅ, AT LÆDER I SMYKKER IKKE ER OMFATTET AF GARANTIEN,OG AT DISSE DELE ER AT BETRAGTE SOM SLIDDELE MED BEGRÆNSET HOLDBARHED.

 

Ekspempler på produktionsfejl

- Hvis der er fejl i en sten, eller der er en støbefejl i metallet. I reklamationsperioden dækkes alle produktionsfejl. Vi reparerer eller ombytter produktet.

 

Eksempler på slitage

Slitage betyder, at produktet har været brugt over længere tid og bærer præg heraf eller at produktet har været udsat for overlast eller uhensigtsmæssigt brug. Slitage, overlast eller uhensigtsmæssigt brug er ikke omfattet

af produktgarantien. Lige som skader opstået, som følge af forkert brug/mishandling heller ikke er omfattet af garantien.

Således dækker reklamationsretten ikke:

-Overflader, der er blevet ridsede.

-Belægning, der har ændret karakter eller er slidt af.

-Hvis smykket er gået ud af facon, eller skader som er opstået som følge af dette.

 

Reklamationsretten omfatter heller ikke smykker/ure, der er gået i stykker, som følge af skader, tab eller anden uhensigtsmæssig adfærd.

 

Vedligeholdelse og pleje

Man skal udvise forsigtighed ved rengøring af overfladebehandlede smykker/ure for at beskytte belægningen fra at blive slidt hurtigere end nødvendigt.

- For at forlænge levetiden på din belægning mest muligt, skal du altid fjerne ringe, armbånd osv., når du vasker hænder eller plejer hænderne på anden måde.

- Undgå at dine smykker/ure kommer i kontakt med parfume eller parfumerede cremer. Parfumer skaber kemiske reaktioner, der vil få belægningen til at reagere og få den til at fortage sig hurtigere.

- Undgå altid direkte kontakt med vand (salt eller fersk), overdreven sved og kemikalier som klor, svovl, vaskemiddel og lotion.

- Vedvarende konstant overdreven lys, varme eller fugt vil ligeledes forringe kvaliteten af metallets belægning.

- Udsætter man overfladebehandlede smykker for vand vil det forårsage, at belægningen slides unødigt.

- Undgå at brusebade med dine smykker/ure.

- For at rengøre forgyldte smykker for overfladesnavs eller støv er det bedste middel en fugtig bomuldsklud. Tør let henover smykkerne, og vær sikker på, at smykkerne er helt tørre, inden de bliver lagt til opbevaring.

- Brug IKKE en sølvklud eller slibemidler som eksempelvis bagepulver til at rengøre overfladebehandlede smykker.

 

Oxydering

Oxydering er en naturlig sølv-reaktion, som kan forårsage sorte pletter eller rustlignende misfarvninger på smykker, og sker ved at smykket reagerer på oxygen/ilt i luft en. Oxydering er ikke en reklamation, men derimod blot almindelig vedligeholdelse. Misfarvningerne kan fjernes ved at vaske smykket i lunkent vand med en blød tandbørste og lidt opvaskemiddel uden parfume. Er smykket stadig misfarvet, kan man dyppe det i flydende sølvrens i 5 sek., hvor efter smykket skylles i vand og tørres/pudses med en blød klud. Efterlad aldrig dit smykke i rensevæsken længere end foreskrevet, da sølvsmykker kan blive helt matte og hvidlige i overfladen af det.

 

 

Guld kan også oxydere

Da guld er et grundstof kan det i sig selv ikke påvirkes eller ændre farve, men det kan de metaller, der er blandet i guldet for at opnå den ønskede legering. Når du oplever at dine smykker/ure bliver mørke, er det sølvet i legeringen, der anløber/oxyderer. Dette skyldes altid udefrakommende påvirkninger så som sved, svovl eller klorholdige omgivelser, men også ilten vi indånder indeholder stoff er, der får sølv til at anløbe/oxydere.Dette forekommer som hovedregel kun med kun med 8kt guld. Almindeligt guld er legeret af 3 metaller guld, sølv og kobber, i 8kt er 333‰ guld, de resterende 625‰ er henholdsvis sølv og kobber, i 14kt er 585‰ guld og 18kt er det 750‰, og det er blandingsforholdet af sølv og kobber der giver legeringen/guldet farve, i hvidguld tilføres palladium og rhodium for at gøre farven hvid. Sved transporterer giftstoff er i kroppen såsom svovl fra for eksempel æg og løg, men vi oplever også, at kunder, der indtager visse former for medicin, har problemer med smykker, der anløber/oxyderer. Problemet er normalt størst med 8kt guld, men vi oplever også nogle gange problemet med 14kt guld. Normalt er problemet enkelt at løse. Man dypper blot smykket i fl ydende sølvrens og skyller det efterfølgende af i rent vand og tørre det over med en blød klud. Hvis belægningen/oxyderingen har siddet i længere tid kan det desværre i nogle tilfælde være nødvendigt at smykket skal forbi vores værksted for at blive poleret/pudset med maskiner.

 

 

Hvordan undgår du bedst at dine smykker anløber/oxyderer?

Det bedste råd vi kan give for at undgå anløbning/oxydering er som følgende:

1. Undgå at sove med smykker og ure på. Om natten sveder kroppen meget og sveden kan ikke fordampe under smykket eller uret, derfor kan man også oft e opleve at man er helt sort under uret/smykket hvis man har svedt meget.

2. Tag altid dine smykker/ure af når du vasker hænder eller går i bad, derved undgår du at sæbe og parfume rester sætter sig i smykket.

3. Tag dine smykker/ure af når du påføre creme, parfume m.m.

4. Tag altid dine ringe af når der tilberedes mad, specielt når tilberedes æg eller når der snittes løg og rod frugter, der oft e indeholder store mængder svovl.

5. Hvis smykker/ure ikke anvendes i perioder kan disse med fordel opbevare i luft tætte poser således at smykkerne ikke påvirkes at noget.

6. hold dine perlesmykker væk fra opvaskemiddel og parfume, da kemikalier gør at perler mister deres glans.

Dine smykkerne skal påføres som det absolut sidste i den daglige påklædning. Parfume, make-up, hårspray, lotion og olier kan alle ødelægge overfl aden på smykkerne, og husk der fi ndes ikke praktiske smykker/ure, der kan holde til hverdagsbrug, men der findes naturligvis smykker/ure der kan holde lidt længere end andre.

 

 

Specielt for ure gælder følgende

Har du købt et mekanisk eller selvoptrukket/automatisk mekanisk ur gælder følgende:

Hvis du har købt et kronometercertificeret ur (dette vil fremgå klart på kvittering og af urets beskrivelse) gælder det at det er et ur hvis præcision er så perfekt, at det kan avendes til astronomisk navigation. For at opnå den præcision skal uret bestå flere forskellige tests fra et uafhængigt institut. Det meste kendte af disse institutter er “Swiss Official Chronometer Testing Institute” (COSC). De tester urene i over 15 døgn,både i normal rumtemperatur, andre temperaturere og forskellige positioner. For at blive klassificeret som et kronometer, må uret max svinge -4 til +6 sekunder i døgnet. Det er en præcision på 99,9%. De fleste andre mekaniske ure svinger mellem -10 og +35 sekunder om dagen.

Har du købt et ur der ikke er Kronometer certificeret ( dette gælder næsten alle automatiske/mekaniske ure ) så har uret en accepteret afvigelse på mellem -10 og +35 sekunder om dagen, hvilket svarer til mellem -5 og +15 minutter om måneden.

For alle mekaniske ure gælder at præcisionen forudsætter at uret anvendes og at der opretholdes et aktivitetsniveau der er tilstrækkeligt til at trække urets fjeder.

Mekaniske ure er følsomme over for slag, stød, magnetisme og kulde / varme udsving, som alle vil kunne påvirke urets præcision.

 

For Quarts/Batteriure gælder følgende:

Batteriskift er ikke omfattet af reklamationsretten, dog giver vi på alle ure solgt til normalpris 1 års gratis batteriservice. Ure solgt på udsalg eller på tilbud er ikke omfattet af denne service, men tilbydes udført til servicepris. 

 

For alle ure gælder at:

Vi afkorter lænken på dit nye ur gratis indtil 3 måneder efter købet. Urremme i læder og plastik er at betragte som udskiftelige sliddele med begrænset levetid, og levetiden på en urrem anslås til at være mellem 1-3 år alt efter brug (remmen/urets pris har ingen indflydelse på den forventede levetid). Remmens levetid kan forkortes betragteligt ved uhensigtsmæssig brug.

Vandtæthed

Hvis dit ur er vandbeskyttet til 1 ATM, kan det ikke tåle vand

Hvis dit ur er vandbeskyttet til 3 ATM, kan det ikke tåle vandstænk så som lidt let regn.

Hvis dit ur er vandbeskyttet til 5 ATM, kan det ikke tåle et brusebad.

Hvis dit ur er vandbeskyttet til 10 ATM, kan man svømme med uret (men ikke dykke med uret)

Hvis dit ur er vandbeskyttet til 20 ATM, kan uret bruges til at dykke med.

 

For god ordens skyld skal det bemærkes, at vi ikke anbefaler at man bruger ure monteret med læderrem i eller forbindelse med vand.

 

 

 

OVENSTÅENDE INDSKRÆNKER PÅ INGEN MÅDER DE RETTIGHEDER, SOM TILKOMMER KØBER